Programowanie w różnych językach" w ramach projektu "TIK w instytucji kultury#2"

„Programowanie w różnych językach”
w ramach projektu „TIK w instytucji kultury#2”


Opatowski Ośrodek Kultury wraz ze Stowarzyszeniem Nowe Oblicze Edukacji realizował projekt „TIK w instytucji kultury#2”. W ramach projektu trenerem w zakresie „Programowania w różnych językach” był Pan Damian Kudaka. W szkoleniu uczestniczyły instruktorki OOK, Ilona Mroczek i Dorota Jopek.

W ramach projektu zostało przeprowadzonych po 30 godzin zajęć w dwóch grupach dydaktycznych dla dzieci i młodzieży w wieku 10-18 lat. Zajęcia obejmowały zabawy z algebrą Boole’a (bramki i operacje logiczne), naukę w wizualnym języku programowania przy zastosowaniu gry   edukacyjnej Scottie Go! oraz programu Scratch. Ponadto uczestnicy zajęć konstruowali i programowali roboty z klocków Lego Mindstorms EV3 oraz poznali programowanie i testowanie algorytmów w tekstowym języku Python.

Podczas zajęć zabawy z algebrą Boole’a uczestnicy poznali definicje bramki logicznej, wykorzystywanie tabel prawdy do tworzenia bramek logicznych, istotę podstawowych funkcji logicznych – alternatywa, koniunkcja, negacja.
Podczas nauki programowania ze Scottie Go! wprowadzono pojęcie instrukcji, tworzenie autorskich instrukcji do rozwiązania zadań, weryfikacja utworzonej instrukcji na ekranie i wprowadzenie zmiany. Poznanie pojęć pętla, pętla zagnieżdżona, warunek, zmienna oraz zastosowanie ich podczas pisania programu.

Programowanie w środowisku Scratch obejmowało poznanie elementów interfejsu i ich znaczenia, używania podstawowych bloków akcji do poruszania duszkiem po scenie. Projektowanie i programowanie gry komputerowej dla dwóch graczy.

W ramach zajęć z klockami Lego "Mindstorms EV3" uczesticy budowali i programowali konstrukcje samochód wyścigowych, dźwigów itp.  Poznali zasady działania serwomotorów, czujników, programowalnego mikrokomputera oraz klocków Lego Technic.

Galeria: „Programowanie w różnych językach” w ramach projektu „TIK w instytucji kultury#2”